Mijn boom wordt ziek of is aangetast door schimmels, rotting of ongedierte. Wat moet ik doen?

Geplaatst op 22 mei 2013 · Geplaatst in Particulieren, Veelgestelde vragen

Bij een rotting of zwamaantasting kunt u ons foto’s mailen (bellen heeft geen zin, door de telefoon kunnen wij uw boom niet zien) met een korte beschrijving van het probleem. Op basis daarvan mailen we u een vrijblijvende prijsopgave, met inschatting van benodigde tijd en welk onderzoek nodig is. Indien gewenst krijgt u een offerte gemaild. Na het bekijken van de foto’s zijn er drie conclusies mogelijk:

  1. Als het probleem gelijk duidelijk is, krijgt u een mail met antwoord op uw vraag.
  2. Als het niet te achterhalen is of zeer lastig, verwijzen we u door naar andere instanties of weblinks.
  3. Lang niet alles is per mail of foto’s op te lossen en zal een bezoek ter plaatse noodzakelijk zijn. U krijgt een vrijblijvende prijsopgave. Noteert u in uw mail wel uw woonplaats.

Advies naar aanleiding van uw verzonden foto’s zijn juridisch onvoldoende omdat er geen onderzoek ter plaatse is uitgevoerd en er geen rapport van is gemaakt. Advies over andermans bomen voeren wij sowieso niet uit, tenzij u (schriftelijk) toestemming van de eigenaar hebt. Voor advies per over boomveiligheid of rottingen is een bezoek ter plaatse noodzakelijk.